Wafels!

Hi Hi, Long time no cooking!

Het is al even geleden (zeg maar heel lang) dat ik nog eens een post maakte. Mijn kookkriebels zijn echter nog lang niet over! Het was eerder de schrijfkriebels die er even niet waren. Maar ik geef het nog eens een kans🙂 Dit keer gaat het over wafels! Ik heb me namelijk twee maand geleden een fantastisch wafelijzer aangeschaft en heb sindsdien elk weekend wafels gebakken. In verschillende soorten en maten🙂 In deze post mijn tot-hiertoe-lievelings recept. Je maakt er licht-zoete wafels mee voor zo’n 4 tot 5 personen (+/- 3 wafels per persoon afhankelijk van de grootte van je wafelijzer).

IMG_0251

Met wafels kan je echt alle kanten uit. Enkele van men favorieten zijn maple siroop en rode vruchten (aardbeiden, frambozen blauwe bessen), banaan en goed wat slagroom, spekjes met een maple-mosterd sausje, gewoon met heel veel suiker en wat boter, gigantische veel chocolade saus, appeltjes en caramel,… Zoals je ziet op een wafel kan zowat alles!

IMG_0260IMG_0263

Het recept voor deze wafels is gebaseerd op dat van sallysbacking addtidion dat wat is aangepast naar mijn smaak en goesting🙂 Het is heel eenvoudig om te bereiden en heeft me nog geen een keer in de staak gelaten.

Ingrediënten:

  • 280g zelfrijzende bloem
  • 115g kristal suiker
  • 70g zachte boter
  • 430 ml karnemelk
  • 3 eieren
  • Amandel of vanille extract (kijk op de verpakking voor de hoeveelheden)
  • 1,5 theelepel bakpoeder
  • snuifje zout

Zorg dat de boter goed zacht is, meng hieronder de suiker tot je een zachte crème krijgt. Voeg het amandel extract toe (naar mijn mening is dit bij dit soort wafels lekkerder als vanille🙂 ). Klop de eieren los met de karnemelk en voeg dit bij het boter-suiker mengsel. Meng alles goed. Zeef de bloem, het zout en het bakpoeder. Meng dit goed door de rest van de ingrediënten tot je een glad deeg krijg. Verwarm je wafelijzer voor en bak de wafels 5 tot 6 minuten tot ze goudbruin zijn. Smakelijk!

 

IMG_0259

 

 

2 thoughts on “Wafels!

  1. Schitterend :p !!

    2014-11-16 19:40 GMT+01:00 OneTwoCooking :

    > onetwocooking posted: “Hi Hi, Long time no cooking! Het is al even > geleden (zeg maar heel lang) dat ik nog eens een post maakte. Mijn > kookkriebels zijn echter nog lang niet over! Het was eerder de > schrijfkriebels die er even niet waren. Maar ik geef het nog eens een kans >🙂 “

Leave a Reply

